Sabit Ortodontik Tedavi - Dr. Dt. Burhan Barın Sabit Ortodontik Tedavi

Sabit Ortodontik Tedavi

Ortodontik tedavi sırasında dişlerde ve çenelerdeki mevcut uyumsuzlukları gidermek için vakanın durumuna göre sabit veya hareketli tedavi yöntemi kullanılır . Hareketli apareylerin kullanıldığı ortodontik tedaviler genel olarak basit çapraşıklıkların olduğu vakalarda ve çocuk hastalarda tercih edilirken, sabit ortodontik tedavi diş çapraşıklıklarını gidermede en etkili yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Sabit ortodontik tedavi için kullanılan mekanikler sadece ortodontistler tarafından çıkarılıp takılabilir.

Sabit ortodontik tedavi, genellikle tüm süt dişleri düştükten sonra, daimi dişlerin çıkması ile yaklaşık 11-12 yaşlarında başlanmaktadır.  Sabit ortodontik tedavi dişlerin üzerine hekim tarafından yapıştırılan braketler ve bu braketler arasında uzanan teller ile gerçekleştirilmektedir.  Sabit ortodonti tedaviler her yaştan hastaya uygulanabilir. Braketler kendi içinde metal, şeffaf (Porselen) ve içten uygulanan ( Lingual ortodonti ) olarak ayrılmaktadır.

Sabit Ortodontik tedavi

Sabit Ortodonti Tedavisi Neden Yapılır?

Ortodontik tedavilerin amacı dişleri düzgün bir şekilde sıralamak, çene ve ağız yapılarının olması gerektiği gibi görünmesini sağlamaktır. Sabit ortodontik tedavi, çocuklarda diş gelişimini ve çene konumlarını yönlendirmek için kullanılan en hızlı tedavi yöntemidir.

Tedavi süresince dişte kalması gereken sabit ortodonti aygıtları ile dişler olması gereken konumuna getirilir. Bu uygulamalar aynı zamanda diş çürüklerinin ve dişeti hastalıklarının önüne geçmek, diş kırıklarını ve travmaları engellemek, diş kayıplarını ortadan kaldırmak ve ağız hijyenini sağlamak için yapılır

Sabit Ortodontinin Tedavi Aşamaları

Sabit ortodontik tedavi uygulanırken ilk olarak hastanın ağız içi ve dışının fotoğrafları çekilir. Ağız ölçüsü alınarak, ağız modeli elde edilir ve diş ve çene röntgenleri çekilerek ağız modelleri, fotoğraflar ve röntgenler üzerinde çapraşık dişlerin düzgün şekilde sıralanması için ayrıntılı tedavi planlaması oluşturulur.  Sabit diş telleri, dişler üzerine özel bir yapıştırıcı ile yerleştirilen braketler ve braketler arasında uzanan tellerden oluşmaktadır. Bu teller aracılığı ile dişler arasında bir kuvvet ve gerginlik yaratıldıktan sonra, dişlerin yerlerinde aşamalı olarak değişme gerçekleşmesi sağlanır. İdeal diş dizilimine ulaşabilmek amacıyla uygulanan mekanikler aylık olarak düzenli periyotlarda kontrol edilir. Bu süreçte diş teli yada braketlerin kopması durumunda yenilenmesi gereklidir.

Sabit Ortodonti tedavisinde kullanılanlar:

• Metal braketler
  • Porselen braketler
  • Lingual braketler
  • Sabit fonksiyonel aygıtlar
  • Sabit genişletme aygıtları
  • Üst çene pekiştirme apareyleri
  • Alt çene pekiştirme apareyleri

Hekimler hızlı diş teli tekniği, kapaklı braket, MBT braketler, roth braketler ve Alexander braketler gibi çesitli braketler kullanarak etkili yöntemler uygularlar. Sabit ortodonti tedavisi için kullanılan yöntemler ve apareyler kişiye uygun şekilde belirlenir. Buna rağmen, ortodontistlerin en çok tercih ettikleri şeffaf tellerdir. Çocuklar içinse renkli teller ve braketler kullanılarak tedavi süreci eğlenceli hale getirilebilir.

Sabit ortodontinin avantajları:

• En hızlı ve dayanıklı diş teli tedavisidir.
  • Hastanın estetik kaygılarına göre şeffaf ve görünmez şekilde tasarlanabilir.
  • Dar ve geride kalmış üst çene kemiklerine yer açılır.
  • Ust solunum yolları rahatsızlıkları giderilir.
  • Cene ve dişler sağlıklı ve düzgün bir konumda büyür.
  • Diş aralarındaki boşluklar sağlıklı şekilde doldurulmuş olur.
  • Diş kırıklarını ve kayıplarını engeller.
  • Dişlerin özellikle çocukluk döneminde daha kolay yönlendirilmesini sağlar.
  • Diğer tel tedavilerine göre daha ekonomiktir.

Tedavinin amacı, diş teli tedavisinin kullanımı süresini kısaltmak ve mümkün olan en iyi sonucu almaktır. Diş teli uygulamaları arasından en çok tercih edilen yöntem olan sabit ortodonti ile hasta tedavi bitene kadar tellerini çıkaramaz ve tüm ipler doktorun elindedir. Sabit ortodontik apareyler diş ve doku yapısı uygun olan her hasta için uygulanabilir. Hastanın isteğine uygun olarak farklı malzemeler ve renkler kullanılabilir. Çapraşıklıkları gidermede en etkili yöntem olan sabit ortodontik tedavi hastanın yaşam kalitesini arttırır.

Sabit Ortodonti Tedavi Süresi

Sabit ortodontik tedavi, diş çapraşıklığının ve çene bozukluğunun şiddetine göre 1,5-2 yıl arası sürerken basit vakalarda 6-8 ay gibi kısa sürede de sonuç alınmaktadır. Bu nedenle diş ve çene yapısındaki bozukluklar ilk olarak fark edildiğinde diş hekimine gitmek gerekir. Erken yaşlardaki tedaviler hızlı sonuç verecektir..

Kliniğimize iletişim linkimizden ya da sayfanın üzerindeki telefonlarımızdan ulaşabilirsiniz.

çocuk diş teli

çocuk ortodonti

çocuk ortodonti tedavisi

çocuk ortodonti tedavisi avantajları