Çocuk Ortodonti Tedavisi Dr. Dt. Burhan Barın - Dr. Dt. Burhan Barın

Çocuk Ortodonti Tedavisi

Çocuklarınızın ömür boyu sağlıklı ve güzel bir gülümsemeye sahip olmaları için düzgün biçimde sıralanmış dişlere ve ideal bir çene yapısına ihtiyacı olduğunu bilmelisiniz. Bu sebeple, erken dönemde yapılan çocuk ortodonti tedavisi ile ileri yaşlarda oluşabilecek diş ve çene bozuklukları çözüme kavuşturulmaktadır.

Çocuk Ortodonti Tedavisi Neden Yapılır?

Bebeklerin yaklaşık 6 aylıkken ilk süt dişleri çıkmaya başlar ve 2.5 yaş civarında süt dişleri tamamlanır. Çocuğunuz 6 yaşına geldiğinde daimi birinci azı dişleri ve 7 yaşında daimi kesici dişleri çıkar.  Ortodonti uzmanları tarafından 7 yaş civarında yapılan muayene ile bu dişlerin kapanış ilişkilerinde herhangi bir sorun olup olmadığı belirlenebilinir.  Çocuklarda 7 yaşından sonra düzenli diş hekimi kontrolleri ile beraber ortodonti uzmanlarının kontrolü önemlidir .

Çocuklar için diş teli tedavisinde amaç nedir ?

• Çapraz ağız kapanış sorunlarına erken müdahale etmek
  • Sürmemiş ve gömük dişleri tespit edip tedavi uygulamak
  • Çapraşıklık bulunan dişlerin düzgün bir şekilde sıralanmasını sağlamak.
  • Aşırı ilerde veya geride konumlanmış çene bozukluklarının erken müdahale ile uygun konumlandırılması.
  • Dengeli olmayan yüz görünümünün ideal olan şekle ve sağlığa kavuşturulması.
  • Süt dişlerinin erken veya geç kayıplarında oluşabilecek bozukluklara müdahele etmek.
  • Aileleri olabildiğince bilgilendirme ve farkındalık yaratmak
  • Yanak ve dudak ısırma, parmak emme ve tırnak yeme gibi kötü alışkanlıklar sonucu oluşabilecek çene ve diş bozukluklarının önüne geçmek.

Çocuklarda İleride Ortodontik Bozukluklara Neden Olan Kötü Alışkanlıklar Nelerdir?

• Parmak emme
  • Dudak ısırma
  • Dil ısırma
  • Yanak ısırma
  • Diş sıkma
  • Diş gıcırdatma
  • Tırnak yeme
  • Yutkunma bozuklukları ( Dil itimli yutkunma)
  • Dili dişlerin arasında ısırma ya da ittirme
  • Ağızdan solunum
  • Konuşma bozuklukları

Çocuklar için ortodonti tedavisi, belirlenen bu problemleri çözmenin yanında çocuklarınızın çene gelişimlerine yardımcı olmak, dişlerin doğru pozisyonda sıralanmasını sağlamak için yapılır. Ağız ve diş sağlığını koruyan çocuk ortodontisi, kalıcı dişlerin ileride neden olacağı diş ve çene bozukluklarının tespiti ve önlenmesi için en doğru hekimlik dalıdır.

Çocuk Ortodontisi Nasıl Yapılır? Tedavi Aşamaları

Çocuklar için diş teli tedavisi, ilk olarak problemin doğru bir şekilde teşhisi ile başlamaktadır. Çocuklarda diş ve çene bozukluklarının tedavileri, çocukların büyüme ve gelişim dönemlerinde ağız içi ve ağız dışı apareylerle yapılmaktadır. Bu apareyler hareketli ( istenildiği zaman çıkarılabilen ) ve sabit olarak uygulanabilinmektedir.  Apereyler çeşidine göre günde 16-20 saat aralığında kullanılmaktadır. Aylık ve ya 3 haftalık kontroller ile tedavi süreci takip edilmektedir. Aparey uygulaması sonlandırıldığında mevcut durumu pekiştirmek adına takip süreci devam etmektedir.

Çocuk Ortodonti Tedavisinin Avantajları

Çocuklar için ortodonti tedavisi, erken yaşlarda çocukların diş ve çene yapılarını ideal konumuna getirmek için uygulanır. Sürekli dişlerin çıkmaya başlamasıyla birlikte uygulanan tedaviler, ileri yaşlarda görülecek ağız içi sorunları engellerken çocuğunuza sağlıklı bir gülümseme kazandırır.

Çocuk ortodonti tedavisi avantajları:

• Erken tedavi sayesinde ileri yaşlarda görülebilecek olan ortodontik sorunların önüne geçilir.
  • Dişlerin olması gerektiği gibi dizilmesini sağlar.
  • Parmak emme ve ağız solunumu gibi kötü alışkanlıkları önler.
  • Çocuk ortodonti ile dar ve geride kalmış üst çene kemiklerine yer açılır.
  • Çene gelişimi ve diş büyümesi sağlıklı şekilde gerçekleşir.
  • Çocuk ortodonti, fiziksel görünümünü iyileştirir ve özgüvenini arttırır.
  • Üst solunum yolları rahatsızlıklarının oluşmasını engeller.
  • Diş kırıklarının, çürümelerin ve dişeti hastalıklarının önüne geçilir.
  • Çocuk ortodontisi ön dişlerin fırlak olmasından kaynaklanabilecek travmaların önüne geçer.

Çocuklar için ortodonti tedavisi, standartların üzerinde ağız ve diş yapısına sahip olmayı sağlar. Diş gelişimi ortodonti uygulamaları yapılmayan hastalara göre daha düzenli gerçekleşir.

Çocuk Ortodonti Tedavisi Fiyatları

Çocuk ortodonti tedavileri yetişkin hastalara nazaran daha hızlı işleyen bir süreç olduğu için tedavi ücretleri makul gelebilir ancak her hastaya özel tedavi yöntemi uygulanacağı için kesin rakam vermek zordur. Çocuk ortodonti tedavi fiyatları; çocuklarınızın diş ve çene yapılarındaki bozukluğun boyutuna, kullanılacak apareylere ve tedavi yöntemlerine göre doktorunuz tarafından belirlenecektir.

Çocuk Ortodonti Tedavisi Kaç Yaşında Başlamalı?

Çocuklarınızın süt dişlerinin çıkmaya başlamasıyla birlikte diş hekimi kontrolleriniz düzenli olarak gerçekleşmelidir. 7 – 9 yaşlarında yapılacak ilk ortodontik muayene ile çocuğun herhangi bir diş ya da çene problemi olup olmadığı tespit edilmelidir. En geç 11 – 12 yaşlarında çocuk ortodontisi uygulamalarına başlanmalıdır. Bu sebeple, çocuk ortodonti tedavisi ne kadar erken başlarsa o kadar verimli sonuç alınır.

Çocuk Ortodonti Tedavi Süresi

Çocuklarınızın daimi dişlerinin gelişimi ile birlikte başlayan ortodonti tedavileri hızlı bir şekilde sonuç verecektir. Ancak tıpkı tedavi ücretleri gibi çocuk ortodontik tedavi süresi kişinin yaşına, problemin şiddetine ve uygulanacak tedavi yöntemine göre değişebilir. Düzenli muayeneye gelen, braketlerini ve tellerini sık sık kırmayan, ağız bakımına dikkat eden çocuklarda minimum sürede tedavi tamamlanmaktadır. Ortalama tedavi süresi 1 – 2.5 yıl arasında değişmektedir.

Çocuk Ortodontisinde Diş Telleri Çürük Yapar Mı?

Çocuklar için ortodonti tedavisi yapılırken ailelerin en büyük endişelerinden biri diş tellerinin çürüklere neden olup olmamasıdır. Diş telleri kesinlikle çürüklere neden olmayacaktır. Ancak ağız temizliğine dikkat etmeyen, braket boşluklarını önerildiği gibi temizlemeyen çocuklarda braketlerinin etrafının çürümesi söz konusu olabilir.

Çocuk Ortodontisi Ağrılı Bir İşlemmi?

Çocuk ortodonti tedavisinde uygulama seansları ağrısızdır. Ancak tellerin takıldığı ilk 1 hafta biraz zorlu geçebilir. Ağız içinde özellikle yanaklarda yaralar oluşabilir. Bu yaralar 1 hafta içinde kendiliğinden geçecektir. Braketlerin ağız içindeki varlığına alışıldığında süreç sorunsuz işleyecektir.

Diş Teli Takıldıktan Sonra Çocuklar Nasıl Beslenmeli?

Diş telleri takıldıktan sonra çocuklarınız için sağlıklı bir beslenme programı oluşturmalısınız. Kola gibi asitli içecekler tüketmemesini, çikolata ve lokum gibi yapışkan yiyeceklerden uzak durmasını sağlamalısınız. Ayrıca elma, armut, tost, hamburger gibi besinleri küçük parçalar halinde tüketmesini sağlamalısınız. Fındık, fıstık, badem gibi sert kuruyemişlerden uzak tutmalısınız.

En önemlisi hangi yaşta olursa olsun, tedavi edilmeyen ortodontik problem daha da kötüleşir. Zaman geçtikçe, dişlerdeki sağlıksız diziliş nedeniyle diş çürümeleri ve kayıpları görülebilir. Aynı zamanda estetik ve fonksiyonel bozukluklar da meydana gelebilir. Bu nedenle çocuk ortodonti tedavisi, ileri yaşlarda görülecek bu sorunların önüne geçilmesi açısından oldukça önemlidir. Çocuklarının geleceğe sağlıklı şekilde gülümsemesini isteyen ailelerin, vakit kaybetmeden çocuklar için ortodonti tedavisinden yararlanmaları gerekir.

çocuk diş teli

çocuk ortodonti

çocuk ortodonti tedavisi

çocuk ortodonti tedavisi avantajları